Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej ,,POLONUS” w Warszawie S.A. ogłasza postępowanie prowadzone w trybie zapytania ofertowego na:
 
,,Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych od Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej „POLONUS” w Warszawie S.A. z obiektów znajdujących się w Warszawie”

I. Postępowanie nr: POLONUS/AA/03/2023
 
II. Informacje dodatkowe
 
1. SWZ dostępna jest pod adresem: www.pkspolonus.pl, zakładka PRZETARGI.
2. Osoba uprawniona do kontaktów z Wykonawcami: 
      • Grażyna Mirzałek,  tel.: 512 873 531, e-mail: g.mirzalek@pkspolonus.pl
 
III. Określenie przedmiotu zamówienia
 
1. Przedmiotem zamówienia jest usługa odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych, odpadów segregowanych, odpadów ulegających biodegradacji i odpadów kuchennych ulegających biodegradacji z nieruchomości położonych w Warszawie wraz z transportem i zagospodarowaniem zebranych odpadów o niżej wymienionych kodach:
 
1) 20 03 01 - nie segregowane (zmieszane) odpady komunalne
2) 15 01 01 - opakowania z papieru i tektury
3) 15 01 02 - opakowania z tworzyw sztucznych
4) 15 01 04 - opakowania z metali
5) 15 01 07 - opakowania ze szkła
6) 20 02 01 - odpady ulegające biodegradacji
7) 20 01 08 - odpady kuchenne ulegające biodegradacji
8) 20 03 07 – odpady wielkogabarytowe.
 
2. Usługa odbioru ww. odpadów realizowana będzie na terenie miasta Warszawy pod adresami:

1) Al. Jerozolimskie 144 - teren Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia,
2) Al. Prymasa Tysiąclecia - teren Stacji Obsługi,
3) ul Syreny 8 i Syreny 14 — teren bazy PKS.
 
3. Ilość i rodzaj odpadów, pojemników, kontenerów i praso-kontenerów oraz częstotliwość ich odbioru z poszczególnych lokalizacji określa Harmonogram stanowiący załącznik nr 1 do SWZ.
4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
5. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień uzupełniających.
6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
7. Zamawiający nie dopuszcza do postępowania spółek w restrukturyzacji, upadłości i likwidacji.
8. W interesie Wykonawcy pozostaje zdobycie wszelkich niezbędnych informacji koniecznych do przygotowania i złożenia oferty. 
9. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90 50 00 00-2 Usługi związane z odpadami; 90 51 10 00-2 - Usługi wywozu odpadów,  90 51 20 00-9 - Usługi transportu odpadów; 90 53 30 00-2 -Usługi zagospodarowania odpadów.
 
IV. Termin realizacji zamówienia
 
Zamawiający wymaga, aby usługa będąca przedmiotem zamówienia była wykonana w terminie od dnia 1 maja 2023 r. do 30 kwietnia 2024 r.
 
V. Warunki udziału w postępowaniu
 
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają określone warunki oraz nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia, tj.:
1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli istnieje ustawowy obowiązek posiadania takich uprawnień.

1) Wykonawca musi posiadać aktualne zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub przetwarzania odpadów lub wpis do rejestru bazy danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami , zgodnie z art. 27 ust.2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2022 r. poz. 699, 1250, 1726, 2127, 2722 z 2023 r. poz. 295).
2) Wykonawca musi posiadać aktualny wpis do rejestr u działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z art. 9 c ustawy z dnia 13 września 1996 i. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. poz. 1439, 2320, 2361).
 
2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
3. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca prowadził działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia w okresie nie krótszym niż 3 lata do daty złożenia oferty. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 3 lat należycie zrealizował co najmniej 3 zamówienia o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem niniejszego zamówienia. Jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy niż 3 lata — w tym okresie, o wartości przekraczającej co najmniej dwukrotnie wartość całkowitą oferty brutto przewidzianą do realizacji przez Wykonawcę.
4. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej należyte wykonanie zamówienia.
5. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przedstawił opłaconą polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie działalności gospodarczej związanej przedmiotem zamówienia na kwotę nie niższą niż wartość umowy brutto, ważną co najmniej przez przewidziany w umowie okres wykonywania umowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, a także odpowiedzialność za wszelkie inne szkody (zarówno osobowe jak i majątkowe), które Wykonawca może spowodować niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy tak w trakcie jej wykonywania, jak i ujawnione później), a w przypadku krótszego okresu ubezpieczenia zobowiąże się do jego przedłużenia i złoży do oferty stosowne oświadczenie.
 
VI.       Wadium 
 
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
 
VII. Kryteria oceny ofert
 
1. Przy ocenie oferty Zamawiający będzie oceniał oferty wg następującego kryterium i jego znaczenia:
 
Nr Kryterium Waga
 1.  
Cena oferty (z podatkiem VAT)
 
100%
 
 
2. Za najkorzystniejszą zostanie uznana niepodlegająca odrzuceniu oferta, oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o kryterium wybory – cena oferty brutto – 100%.
3. Po otwarciu ofert Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu, badania i oceny ofert oraz wyboru oferty najkorzystniejszej.
4. W toku badania i oceny złożonych ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert.
5. W przypadku złożenia oferty, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami Ustawy o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający doliczy do przedstawionej w ofercie ceny podatek od towarów i usług, który Wykonawca miałby wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
 
VIII. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
 
1. Ofertę należy złożyć w Sekretariacie, IV p. w siedzibie Zamawiającego, do dnia 04.04.2023 r. do godz.12:00 pod rygorem nie rozpatrzenia oferty wniesionej po tym terminie, bez względu na przyczyny opóźnienia.
2. Zamawiający może przed terminem składania ofert przedłużyć termin ich składania z inicjatywy własnej lub przychylając się do wniosku podmiotu, który z przyczyn od siebie niezależnych nie jest w stanie w terminie złożyć oferty.
3. Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać złożoną przez siebie ofertę.
4. Wykonawca nie może wycofać oferty po upływie terminu składania ofert. 
5. Otwarcie ofert odbędzie się w siedzibie Zamawiającego w Warszawie, Al. Jerozolimskie 144, Sala konferencyjna, IV piętro w dniu 04.04.2023 r. o godz. 12:30.
6. Podczas otwarcia ofert, zamawiający poda nazwy firm oraz adresy Wykonawców.
7. Informacje, o których mowa w pkt 6 przekazuje się niezwłocznie Wykonawcom, którzy nie byli obecni przy otwarciu ofert, na ich wniosek.
8. Za termin złożenia oferty przyjmuje się datę i godzinę wpływu oferty do Zamawiającego.
 
IX. Termin związania ofertą
 
1. Składający ofertę pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert, licząc od dnia składania ofert włącznie.
2. W uzasadnionych przypadkach, co najmniej 7 dni przed upływem terminu związania złożoną ofertą, Zamawiający może tylko raz zwrócić się do Wykonawcy o wyrażenie zgody na przedłużenie terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.
 
X. Zastrzeżenie możliwości odwołania postępowania
 
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odwołania postępowania lub przesunięcia terminu składania ofert.
2. O odwołaniu postępowania konkursowego Zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich Oferentów, którzy: 
1) ubiegali się o udzielenie zamówienia – w przypadku odwołania postępowania przed upływem terminu składania ofert, 
2) złożyli oferty – w przypadku odwołania postępowania po upływie terminu składania ofert.  
 
XI. Zastrzeżenie możliwości zmiany warunków postępowania określonych w SWZ
 
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków postępowania określonych w SWZ.
2. O wszelkich zmianach dotyczących SWZ Zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich Oferentów, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia – przed upływem terminu składania ofert.
 
XII. Zastrzeżenie możliwości i przesłanki unieważnienia postępowania 
 
1. Na każdym etapie konkurs może być unieważniony, w tym również po dokonaniu oceny ofert może być unieważniony bez konieczności podawania przyczyn przez Zamawiającego.
2. W przypadku unieważnienia konkursu Wykonawcom w nim biorącym nie przysługują żadne roszczenia wobec Zamawiającego. 
 
XIII. Do postępowania nie stosuje się ustawy z dnia 11 września 2019 roku prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1710 z późn. zm.). Wykonawcom nie przysługują środki ochrony prawnej określone w ww. ustawie.
 
XIV. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
 
1. Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty następujące dokumenty:
 
1) podpisane oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu - załącznik Nr 4 do SWZ.
2) Podpisane oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania zgodne ze wzorem załączonym do niniejszej Specyfikacji - załącznik Nr 5 do SWZ.
3) Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
4) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca prowadził działalność gospodarczą polegającą na świadczeniu usług w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia w okresie nie krótszym niż 3 lata do daty złożenia Oferty. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wykazał, że w okresie ostatnich 3 lat na obiekcie porównywalnym z przedmiotem zamówienia należycie wykonał co najmniej 3 zamówienia o charakterze i złożoności porównywalnej z przedmiotem niniejszego zamówienia. Jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy niż 3 lata – w tym okresie, o wartości przekraczającej co najmniej dwukrotnie wartość całkowitą Oferty brutto przewidzianą do realizacji przez Wykonawcę (załącznik nr 6 do SWZ),
5) zezwolenie wydane w drodze decyzji przez właściwy organ na prowadzenie działalności w zakresie zbierania lub przetwarzania odpadów lub zawiadomienie o nadaniu numeru w bazie danych o produktach lub opakowaniach oraz gospodarce odpadami (BDO).
6) Opłaconą polisę lub inne dokumenty ubezpieczenia na kwotę nie niższą niż wartość umowy brutto, ważne co najmniej przez przewidziany w umowie okres wykonywania umowy potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej,
7) zaświadczenie o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
 
2. Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku, gdy złożona przez Wykonawcę kopia dokumentu będzie nieczytelna lub budzić będzie uzasadnione wątpliwości, co do jej prawdziwości, Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu, o ile nie będzie mógł sprawdzić jej prawdziwości w inny sposób.
3. Dopuszczalne jest składanie ofert przez Wykonawców ubiegających się o wspólne udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólne ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane jest pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w przedmiocie zamówienia. W przypadku wyboru oferty złożonej przez podmioty występujące wspólnie, przed podpisaniem umowy wymagane będzie złożenie umowy regulującej współpracę tych podmiotów.

 
 
Ogłoszenie
Specyfikacja Warunków Zamówienia
Załączniki
Odpowiedź na pytanie
Informacja o zmianie treści SWZ
Informacja o poprawie omyłki pisarskiej
Załącznik numer 3 do SWZ
Ogłoszenie - złożone oferty
Ogłoszenie - Informacja o wyborze oferty