Czy kierowca jest upoważniony do kontroli biletów?
Tak. Każdy kierowca PKS POLONUS jest upoważniony i odpowiedzialny za kontrolę biletów. Kierujący pojazdem prowadzi odprawę podróżnych wsiadających na wszystkich przystankach, sprawdzając ważność biletów (zarówno zakupionych w kasach, jak i biletów internetowych). Pasażerowie, którzy zakupili bilety ulgowe, powinni posiadać przy sobie dokument uprawniający do podróży z biletem ulgowym.

Czy wykupując bilet ulgowy należy posiadać przy sobie dokument uprawniający do zniżki?
Tak. W każdym przypadku. Dokument uprawniający do przejazdów ulgowych należy posiadać wraz z biletem podczas przejazdu autobusem i okazać na żądanie kontrolera lub obsługi pojazdu.
Wykupując bilet ulgowy na przejazd poprzez jakiekolwiek kanały sprzedaży biletów (np. u kierowcy, stacjonarnie, online), podróżny zobowiązany jest okazać (bez wezwania) ważną legitymację lub inny ważny dokument uprawniający do zniżki. Kierujący pojazdem oraz kasjer mają prawo odmówić sprzedaży biletu z ulgą, w sytuacji, gdy podróżny nie potrafi wylegitymować się dokumentem uprawniającym do ulgi lub gdy dokument taki stracił ważność - tylko ważny dokument uprawnia kasjera lub kierowcę do sprzedaży biletu ze zniżką.

Wybrałem_am bilet w formie PDF na e-mail, czy muszę go wydrukować?
Tak, bilet dostarczony w formie PDF musi być wydrukowany. Przy zakupie biletu można również zaznaczyć darmową opcję wysłania biletu przez SMS, który należy okazać kierowcy zamiast wydrukowanego pliku PDF.

Czy mogę dokonać rezerwacji biletu przez telefon?
Tak. Bilety można zarezerwować telefonicznie poprzez infolinię pod numerem telefonu 703 403 403 (koszt połączenia to 2,58 zł z VAT za minutę). Bilety z rezerwacji należy odebrać najpóźniej 48 godzin przed odjazdem autobusu na Dworcu Zachodnim PKS Warszawa.

Czy rezerwując bilet telefonicznie mogę zarezerwować bilety objęte promocją?
Nie. Rezerwacje telefoniczne poprzez infolinię nie obejmują biletów promocyjnych - jest to specjalna ulga handlowa, która nie podlega tradycyjnym mechanizmom rezerwacji.

Czy za brak biletu odpowiada podróżny?
Tak. W każdym przypadku.
Co oznacza na bilecie internetowym symbol # zamiast numeru miejsca?
Symbol # zamiast numeru miejsca, pojawia się w przypadku zakupu biletów na kursy powrotne lub z przystanków pośrednich, na których nie mamy możliwości dokładnego określenia numeru miejsca. Oznacza to, że Pasażerowi przysługuje dowolne niezajęte miejsce siedzące (każdy sprzedany bilet pomniejsza pule biletów dostępnych do sprzedaży i gwarantuje miejsce siedzące).

Kupiłem_am bilet, na autobus PKS POLONUS, ale autobus nie przyjechał. Co mam zrobić?
Jeśli posiadasz bilet PKS POLONUS i nie mogłeś_aś pojechać z winy przewoźnika, prosimy o kontakt z Działem Przewozów Pasażerskich Polonus lub o przesłanie pisemnej reklamacji bezpośrednio na adres e-mail: przewozy@pkspolonus.pl.