PKS POLONUS, jeden z największych w Polsce przewoźników specjalizujący się w krajowych i międzynarodowych połączeniach dalekobieżnych, z myślą o jak największej wygodzie pasażerów, umożliwiamy zakup biletów bez potrzeby wychodzenia z domu. Kupując na www.pkspolonus.pl można skorzystać z dodatkowych funkcjonalności, tj. wybór miejsca w autokarze, a jako zarejestrowany użytkownik można skorzystać z bezpłatnej zmiany daty przejazdu.

W poniższym poradniku postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości związane z zakupem biletu przez Internet oraz pokażemy krok po kroku jak korzystać z naszego serwisu:


Skorzystaj z wyszukiwarki połączeń

Na stronie www.pkspolonus.pl w wyszukiwarce połączeń, na początek określ wyszukiwanie po przystankach lub miejscowościach wpisz (skąd i dokąd). Wybór zatwierdzamy przyciskiem ROZWIŃ




Wybór połączenia:

Wybierz z rozwijanej listy punkt początkowy, oraz punkt docelowy na jaki chcesz znaleźć połączenia. Zaznacz datę wyjazdu oraz liczbę biletów, które chcesz kupić.

UWAGA:
Aby wyszukać i zakupić bilety w dwie strony - bilety wyjazdowe oraz powrotne należy zaznaczyć również datę powrotu. Konieczne aby skorzystać z promocji "Tanie powroty"
Promocja uzależniona jest od przewoźnika.




Wybór połączenia z dostępnej listy

Po wyszukaniu, (jeżeli pomiędzy wybranymi punktami są dostępne kursy) - pojawi się lista połączeń. Przy każdym kursie znajdziesz informację na temat: przewoźnika realizującego kurs, godziny i daty odjazdu oraz przyjazdu, czasu przejazdu, ceny. Klikając w przycisk zobacz szczegóły kursu można poznać szczegółowe informacje na temat kursu: listę przystanków, cennik biletów.



BILETY PROMOCYJNE

Jeśli Twój bilet jest opisany, jako "Bilet promocyjny", oznacza to, że cena za przejazd jest niższa od ceny standardowej, a bilet został losowo wybrany w jednej z kilku promocji PKS Polonus. Promocyjne bilety nie łączą się z ulgami handlowymi i ustawowymi (choć zależy to od postanowień konkretnej promocji). Z biletu promocyjnego możesz zrezygnować, klikając przycisk "Zrezygnuj z wybranej promocji". Strona przeładuje się na wybór ulg handlowych i ustawowych. Zawsze z tego poziomu, możesz wrócić do promocji.

instrukcja zakupu biletów promocyjnych PKS POLONUS



Wybór ulg handlowych, ustawowych lub promocji i wyboru miejsca

W tym miejscu z rozwijanej listy możesz wybrać rodzaj biletu - bilet z ulgą handlową bądź ustawową. Jeżeli przystanek wyjazdowy jest przystankiem początkowym -  pojawi się etykieta "ręczny wybór miejsc w autobusie" (uzależniony wóbór miejsc jest od przewoźnika).Kliknij w wybrane miejsce, którym chcesz podróżować (jeżeli kupujesz kilka biletów wybierz kilka numerów miejsc) Po dokonaniu wszystkich czynności przejdź dalej do następnego kroku.





Podanie danych kupującego oraz danych do Faktury VAT

Jeżeli kupujesz anonimowo wypełnij wszystkie rubryki. Podaj imię oraz nazwisko, adres e-mail, na jaki dostaniesz kupione bilety oraz obowiązkowy numer telefonu.
Numer telefonu jest nam potrzebny, aby skontaktować się z pasażerem w razie nieprzewidzianych i wyjątkowych sytuacji.

Jeżeli chcesz otrzymać oprócz biletów PDF również bilet w formie SMS wciśnij przycisk TAK.

Po wypełnieniu danych potrzebnych do zakupu biletu poniżej znajduje się formularz danych do faktury VAT. Jeśli chcesz otrzymać fakturę do biletu wybierz przycisk TAK. Domyślnie faktura generuje Twoje dane imię i nazwisko wpisane do zakupu. Jeżeli chcesz fakturę na pełne dane uzupełnij formularz.


Jeżeli chcesz otrzymać fakturę na firmę zaznacz odpowiedni wybór. Przepisz kod z generatora obrazka aby odblokować pole NIP. Po odblkowaniu pola wpisz NIP firmy a pozostałe pola uzupełnią się automatycznie.



Podsumowanie zamówienia

W tym kroku znajduje się podsumowanie zamówienia. Widoczny jest adres e-mail, na jaki zostanie dostarczony bilet oraz numer telefonu, (jeżeli wybrałeś, że chcesz otrzymać bilet w formie SMS.
Jeżeli wszystko się zgadza kliknij Przejdź do płatności zostaniesz przekierowany do szyfrowanych płatności systemu PayU.




Płatność za pośrednictwem PayU

Na szyfrowanej stronie PayU wybierz bank za pośrednictwem, którego chcesz dokonać bezpiecznej płatności lub wybierz płatność kartą.

Po przeprowadzonej transakcji powrócisz do naszej strony ze statusem transakcji.



Potwierdzenie Realizacji zamówienia

Po pozytywnym dokonaniu płatności w Twoim banku, otrzymasz potwierdzenie realizacji Twojego zamówienia (widoczne na obrazku poniżej). Jak tylko otrzymamy potwierdzenie zapłaty od operatora płatności PayU, otrzymasz od nas link na adres email do pobrania biletu/biletów oraz faktur.


status zamówienia oraz płatności za bilety

A.  Aby pobrać bilet wystarczy wejść w dostarczoną od PKS POLONUS wiadomość i kliknąć w podany link.


Kupione bilety znajdują się na podstronie, do której wysłaliśmy link w wiadomości

B.  Otworzy się strona PKS POLONUS. W pole adres e-mail należy wpisać prawidłowy adres e-mail, na który został dokonany zakup (wymagana względami bezpieczeństwa weryfikacja) i kliknąć pobierz.


C.  Po poprawnym wykonaniu czynności pokaże się lista biletów do pobrania. Kliknij w każdy bilet, aby zacząć pobieranie biletu. W tym miejscu możesz również pobrać wszystkie faktury w pliku PDF. Po pobraniu, bilet będzie znajdował się w wybranym przez użytkownika folderze.
Bilety autobusowe oraz faktury VAT za bilety gotowe do pobrania

D.  Po poprawnym wykonaniu czynności i pobraniu otrzymamy fakturę VAT. Faktury VAT za bilety oraz opłatę transakcyjną znajdują się zawsze w jednym pliku PDF. Zwroty faktur generują korekty, które będą znajdować się do pobrania zawsze w tym miejscu.


Wygląd faktury VAT za bilety


INSTRUKCJA ZWROTU BILETU (KUPIONYCH BEZ LOGOWANIA DO KONTA UŻYTKOWNIKA)

Jeśli kupiłeś bilet bez logowania, możesz dokonać zwrotu biletu z potrąceniem opłaty manipulacyjnej w wysokości 20% wartości biletu. Aby dokonać zwrotu, wejdź w zakładkę "Zarządzaj biletem" i wybierz okno "Zwrot biletu". Wypełnij formularz zwrotu, wpisując kolejno w rubryki adres email, numer biletu (zkolejno w rubryki adres email, numer biletu (znajdziesz go na zakupionym bilecie) oraz numer kursu (znajdziesz go na zakupionym bilecie). Po wysłaniu formularza i prawidłowej weryfikacji zwrotu, otrzymasz wiadomość z linkiem na podany w formularzu adres email.

UWAGA: Dopiero kliknięcie w otrzymany link równoznaczne jest z wykonaniem zwrotu biletu.

potwierdzenie zwrotu biletów


INSTRUKCJA ZARZĄDZANIA KONTEM: (opis funkcji i udogodnień)


Co daje posiadanie konta?

Posiadanie konta pozwala uzyskać dostęp do udogodnień niedostępnych dla pasażerów kupujących anonimowo. Użytkownicy robiący zakupy poprzez swoje konto dostają korzyści:

 

  • Dostęp do historii zamówień
  • Prostsze zwroty biletów
  • Możliwość bezpłatnej zmiany daty wyjazdu biletu (przebookowania)
  • Możliwość ponownej wysyłki biletu SMS do każdego biletu
  • Dostęp do programu lojalnościowego
  • Łatwiejsze zarządzanie swoimi zakupami
  • Specjalne oferty dla zarejestrowanych użytkowników

Historia zrealizowanych zamówień

W historii zrealizowanych zamówień wyświetlone zostaną Twoje zamówienia, filtrowane od daty oznaczonej w okienku "Utworzone od". Jeśli chcesz edytować swoje zamówienie, kliknij w wybrany numer zamówienia.


zarządzanie kontem użytkownika


Zwrot biletu i zmiana daty wyjazdu:

Po kliknięciu w numer zamówienia, wyświetlą się szczegóły zamówienia. W tym miejscu możesz pobrać faktury, rysunek a),  edytować dane na fakturze rysunek b) jak również pobrać ponownie bilet w formacie PDF, klikając w przycisk "Pobierz bilet". W tym miejscu możesz również zwrócić bilet z opłatą manipulacyjną w wysokości 20% wartości biletu lub bezpłatnie zmienić datę przejazdu czy wysłać ponownie bilet sms, wybierając rozwijaną listę po kliknięciu w odwróconą strzałkę z prawej strony ekranu rysunek c). dostępne funkcje na zamówieniu
Potwierdzenie zwrotu biletu z opłatą manipulacyjną

Po dokonanym zwrocie zostanie wyświetlona informacja, że bilet został zwrócony oraz dodatkowo w wiadomośc e-mail zostanie wysłane potwierdzenie zwrotu biletów.

wykonanie zwrotu biletów


Zmiana daty przejazdu bez opłat
W szczegółach zamówienia przy każdym bilecie będzie znajdować się opcja "Zmień datę", wybierając tę opcję wyświetli się okienko z numerem zamówienia, datą zakupu, ceną wybranego biletu, datą odjazdu i trasą. W tym okienku, przechodząc do kroku 2, wybierz nową datę wyjazdową i kliknij guzik "sprawdź kursy", aby wyszukać dostępne kursy. Wybierz nową datę przejazdu w okienku "Data wyjazdu". Zatwierdź nowy wybrany kurs, klikając w niebieski przycisk "Wybierz". W historii zamówień na Twoim koncie użytkownika pojawi się nowe zamówienie z nowym biletem do pobrania, a na adres email podany przy rejestracji konta, otrzymasz wiadomość z nowym biletem (tak, jak w przypadku zakupu każdego biletu). Pamiętaj, że zmienić datę wyjazdu możesz tylko jeden raz i najpóźniej na 1 godzinę przed odjazdem autokaru. Bilet, który został przebookowany zostaje automatycznie zwracany.

zmiana daty wyjazdu

Cookies:
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Informacja o Twoich danych:
Drogi Użytkowniku,
25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej "POLONUS" w Warszawie spółka akcyjna Aleje Jerozolimskie 144, 02-305 Warszawa, NIP: 525-000-01-27 (dalej: My, Spółka lub PKS POLONUS). Jesteśmy właścicielem Hostelu „Zachodni”, Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia oraz Przewoźnikiem wykonującym krajowe i międzynarodowe przewozy autobusowe. Pozyskaliśmy Twoje dane osobowe od Ciebie, podczas korzystania przez Ciebie z usług PKS POLONUS wymienionych powyżej.

Co to są dane osobowe oraz jakie dane przetwarzamy?
Dane osobowe to każda informacja dotyczącą osoby fizycznej pozwalającą na określenie w sposób pośredni lub bezpośredni tożsamość tej osoby. Dane te są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie ze stron internetowych, serwisów sprzedażowych w tym zapisywanych w plikach cookies oraz w podpisanych umowach . Przetwarzanie danych osobowych to operacje wykonywane na danych osobowych, a zwłaszcza zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie danych. Przetwarzamy następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres email, adres IP, numer telefonu oraz dane osobowe uprawniające do korzystania z ulg handlowych i ustawowych.

Dlaczego pozyskujemy i przetwarzamy dane?
Twoje dane osobowe zostały pozyskane w związku z zawarciem umowy/lub wypełnionym formularzem/ jak i w trakcie wykonania umowy, będą przetwarzane w następujących celach:

  • realizacji usług przewozowych i hostelowych
  • prowadzenia działań marketingowych, na których przetwarzanie mamy Twoją zgodę
  • zmian, zwrotów i operacji dodatkowych dotyczących zakupionych biletów
  • procesów reklamacji usług

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. PKS POLONUS przetwarza Twoje dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. b), c) lub f) w celu umożliwienia nam realizacji umowy, którą z nami Zawarłeś lub do realizacji czynności, które nam Zleciłeś przed zawarciem Umowy, w szczególności:

  • umożliwienia nam weryfikacji, że nabyłeś bilet na przewóz realizowany przez nas lub zarezerwowałeś u nas miejsce noclegowe;
  • umożliwienia nam weryfikacji, że przysługują Ci ulgi na których opiera się wybrana przez Ciebie opcja zakupu biletu;
  • umożliwienia nam poinformowania Cię o opóźnieniach oraz zdarzeniach dotyczących przewozu;
  • umożliwienia nam wystawienia Tobie dokumentów księgowych;
  • umożliwienia nam rozpoznania Twojej reklamacji na świadczone przez nas usługi.

Dodatkowo podstawą prawną jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora np. takich jak udzielenie odpowiedzi na Twoje pisma i wnioski.

W przypadku wątpliwości co do prawidłowości przetwarzania Twoich danych osobowych, masz prawo wniesienia skargi na przetwarzanie danych do organu nadzorczego. Okres przetwarzania Twoich danych osobowych jest uzależniony od celu w jakim dane są przetwarzane jednakże zapewniamy Cię, że nie przetwarzamy Twoich danych przez okres dłuższy niż jest to potrzebne do realizacji celów przetwarzania.

Komu możemy przekazać dane?
Twoje dane mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane w związku ze zleconymi przez nas usługami, do Przewoźników, którzy będą realizować usługi przewozowe oraz podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby podmioty z nami współpracujące w sposób rzetelny i zgodny z prawem chroniły Twoje dane osobowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Jakie Masz prawa w stosunku do swoich danych?
Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Jeśli oparliśmy przetwarzanie danych osobowych o Twoją zgodę - Masz także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Twoich danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. Zgoda jest niezależna od czasu w jakim Korzystasz z usług, obowiązuje do jej odwołania. Udzielenie zgody oznacza możliwość otrzymywania dostosowanych do Ciebie potrzeb informacji marketingowych i ofert dotyczących produktów i świadczonych usług na podany adres e-mail lub numer telefonu, jak również uprawnia do kontaktów telefonicznych.

Formularz zgody:
W związku z powyższym, zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych oraz celach analitycznych, moich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przeze mnie ze strony internetowej, w tym zapisywanych w plikach cookies, również po rozpoczęciu obowiązywania RODO (czyli po 25 maja 2018 roku).

Podanie danych jest warunkiem zawarcia umowy, bez ich podania umowa nie może zostać zawarta.

Wyrażenie tej zgody jest dobrowolne i można ją wycofać w dowolnym momencie z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.

Zgadzam się