Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej ,,POLONUS” w Warszawie S.A., 02-305 Warszawa, Al. Jerozolimskie 144, tel:  22 823 62 00, fax:  22 823 62 31 ogłasza postępowanie prowadzone w trybie zapytania ofertowego w sprawie:,,Wykonanie okresowych rocznych i pięcioletnich przeglądów stanu technicznego obiektów budowlanych należących do Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej POLONUS w Warszawie S.A.”


Do postępowania nie stosuje się ustawy z dnia 11 września 2019 roku zamówień publicznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1492 i poz. 2275 z późn. zm.)

I.Postępowanie nr:  POLONUS/AA/18/2021

II.Informacje dodatkowe

1.Specyfikacja Warunków Zamówienia (SWZ) dostępna jest na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem: www.pkspolonus.pl, zakładka PRZETARGI oraz na platformie zakupowej eB2B.
2.Osoba uprawniona do kontaktów z Wykonawcami: Grażyna Mirzałek, tel.: 512 873 531, e-mail: g.mirzalek@pkspolonus.pl

III.Określenie przedmiotu zamówienia

1.Przedmiotem niniejszego zamówienia jest przeprowadzenie zgodnie z Ustawą Prawo budowlane art. 62 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 obowiązkowych przeglądów okresowych rocznych i pięcioletnich stanu technicznego obiektów budowlanych należących do Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej POLONUS w Warszawie S.A, sporządzenie protokołów, dostarczenie ich do Zamawiającego wraz z dokumentacją zdjęciową, dokonanie wpisów do Książek Obiektów Budowlanych oraz złożenie Zawiadomienia o przeprowadzonych kontrolach do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego.
2.Zakres kontroli pięcioletniej obejmuje czynności wymienione zarówno w art 62 ust.1 pkt 1, jak i pkt 2 Ustawy Prawa budowlanego, czyli również „przegląd roczny” i wszystkie pozostałe elementy budynku. W związku z tym każdy Protokół z kontroli powinien zawierać informacje świadczące o spełnieniu obowiązków, wynikających zarówno z art. 62 ust. 1 pkt 1 jak i pkt 2 ustawy – Prawo budowlane.
3.W zakres przedmiotu zamówienia nie wchodzi badanie instalacji elektrycznej i piorunochronnej.
4.Obiekty budowlane przeznaczone do kontroli znajdują się w następujących lokalizacjach:
  • 1)Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia, adres: Warszawa, Al. Jerozolimskie 144,
  • 2)Teren Stacji Obsługi, adres: Warszawa, ul. Prymasa Tysiąclecia i Al. Jerozolimskie 144 A,
  • 3)Baza PKS ,  Warszawa, adres: ul. Syreny 8 i Syreny 14,
  • 4)Baza PKS Piaseczno,  adres: Piaseczno, ul. Gen. Okulickiego 4 i Okulickiego 22,
5)Baza PKS Nowy Dwór Mazowiecki, adres: Nowy Dwór Mazowiecki, ul. Gen. J.P. Morawicza 3.
5.Wykaz udynków objętych przeglądem znajduje się w SWZ.
6.Zamawiający nie dopuszcza do postępowania spółek w restrukturyzacji, upadłości i likwidacji.
7.Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
8.Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielania zamówień uzupełniających.
9.Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
10.W interesie Wykonawcy pozostaje zdobycie wszelkich niezbędnych informacji koniecznych do przygotowania i złożenia oferty.
11.Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71500000 – 3.

IV.Termin realizacji zamówienia
Wykonawca zobowiązany jest wykonać zamówienie w terminie do dnia 30 listopada 2021 r.

V.Warunki udziału w postępowaniu

O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać Wykonawcy, którzy spełniają określone warunki tj.:

1.Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności zgodnej z przedmiotem zamówienia, jeżeli istnieje ustawowy obowiązek posiadania takich uprawnień.
2.Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami posiadającymi odpowiednie uprawnienia  do wykonania niniejszego zamówienia:
1)wykażą, że w okresie od ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres wykonywania działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonywali prace odpowiadające swoim rodzajem pracom stanowiącym przedmiot zamówienia określonym w cz. II SWZ. Zamawiający warunek uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem przeglądów pięcioletnich co najmniej 5 budynków,
2)dysponują:
  • jedną osobą posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności - konstrukcyjno – budowlanej bez ograniczeń;
  • jedną osobą posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacji sanitarnych bez ograniczeń;
  • jedną osobą posiadającą uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacji gazowych bez ograniczeń;
  • jedną osobę posiadającą uprawnienia budowlane odpowiedniej specjalności –w odniesieniu do przewodów kominowych.
  • Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że wskazane w wykazie osoby posiadają uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie kierowania robotami budowlanymi: w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, w specjalności instalacji sanitarnych bez ograniczeń, w specjalności instalacji gazowych bez ograniczeń, specjalności  w odniesieniu do przewodów kominowych;
  • uprawniające do kontrolowania stanu technicznego budynków oraz że należą do Izby Inżynierów Budownictwa.
3.Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej należyte wykonanie zamówienia.
4.Posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż wartość oferty brutto, ważne co najmniej przez przewidziany w umowie okres wykonywania umowy.

VI.Wykaz dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu

Na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty następujące dokumenty:
1.podpisane oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (załącznik Nr 3 do SWZ),
2.podpisane oświadczenie o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania zgodne ze wzorem załączonym do niniejszej Specyfikacji (załącznik Nr 4 do SWZ),
3.Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
4.Wykaz sporządzony na formularzu będącym załącznikiem nr 5 do niniejszej Specyfikacji, wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres wykonywania działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonywali prace odpowiadające swoim rodzajem pracom stanowiącym przedmiot zamówienia określonym w cz. II SWZ. Zamawiający warunek uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem przeglądów pięcioletnich co najmniej 5 budynków wraz z dokumentami (od Inwestorów) potwierdzającymi, że roboty te zostały wykonane należycie. Wykazane usługi bez załączonych referencji podpisanych przez osoby upoważnione do reprezentacji Inwestora, kopii protokołu odbioru usługi lub innych dokumentów zawierających powyższe informacje, nie będą przez Zamawiającego uwzględnione.
5.Wykaz kadry technicznej, w którym Wykonawca przedstawi osoby które będą realizować zamówienie wraz z danymi na temat ich kwalifikacji i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informację o podstawie do dysponowania tymi osobami według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do niniejszej Specyfikacji.
6.Oświadczenie o spełnieniu warunku posiadania stosownych uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania (załącznik nr 7 do SWZ).
7.Opłaconą polisę a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na kwotę nie niższą niż wartość oferty brutto, ważną co najmniej przez przewidziany w umowie okres wykonywania umowy.
8.Dokumenty są składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

VII.Wadium

W przedmiotowym zamówieniu Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.

VIII.Kryteria oceny ofert    

Za najkorzystniejszą zostanie uznana niepodlegająca odrzuceniu oferta, oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o kryterium wyboru – cena oferty brutto za cały przedmiot zamówienia – 100%.

IX.Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

1.Oferty należy składać w sekretariacie - pokój 616 (IV piętro), w siedzibie Zamawiającego
przy Al. Jerozolimskich 144 w Warszawie.
2.Termin składania ofert upływa dnia 10.11.2021r. o godz. 12:00.
3.Oferty otrzymane przez Zamawiającego po tym terminie zostaną zwrócone niezwłocznie bez
otwierania przesyłką poleconą.
4.Zamawiający może przed terminem składania ofert przedłużyć termin ich składania z
inicjatywy własnej lub przychylając się do wniosku podmiotu, który z przyczyn od siebie
niezależnych nie jest w stanie w terminie złożyć oferty.
5.Wykonawca może, przed upływem terminu do składania ofert, zmienić lub wycofać złożoną
przez siebie ofertę.
6.Wykonawca nie może wycofać oferty po upływie terminu składania ofert.
7.Zamawiający otworzy oferty dnia 10.11.2021r. o godz. 12:30 w Sali Konferencyjnej
zlokalizowanej na IV piętrze siedziby Zamawiającego przy Al. Jerozolimskich 144 w
Warszawie.
8.Otwarcie ofert jest jawne.

X.Termin związania ofertą

1.Składający ofertę pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni.
2.Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert, licząc od dnia składania ofert włącznie.
3.W uzasadnionych przypadkach, Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

XI.Zastrzeżenie możliwości odwołania postępowania

1.Zamawiający zastrzega sobie prawo do odwołania postępowania lub przesunięcia terminu składania ofert.
2.O odwołaniu postępowania konkursowego Zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich Oferentów, którzy:
1)ubiegali się o udzielenie zamówienia – w przypadku odwołania postępowania przed upływem terminu składania ofert,
2)złożyli oferty – w przypadku odwołania postępowania po upływie terminu składania ofert.  

XII.Zastrzeżenie możliwości zmiany warunków postępowania określonych w SWZ

1.Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany warunków postępowania określonych w SWZ.
2.O wszelkich zmianach dotyczących SWZ Zamawiający zawiadomi równocześnie wszystkich Oferentów, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia – przed upływem terminu składania ofert.

XIII.Zastrzeżenie możliwości i przesłanki unieważnienia postępowania

1.Na każdym etapie konkurs może być unieważniony, w tym również po dokonaniu oceny ofert może być unieważniony bez konieczności podawania przyczyn przez Zamawiającego.
2.W przypadku unieważnienia konkursu Wykonawcom w nim biorącym nie przysługują żadne roszczenia wobec Zamawiającego.

XIV.Do postępowania nie stosuje się ustawy z dnia 11 września 2019 roku zamówień publicznych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1492 i poz. 2275 z późn. zm.), Wykonawcom nie przysługują środki ochrony prawnej określone w ww. ustawie.


Ogłoszenie
SWZ
załącznik do SWZ
Ogłoszenie o złożonych ofertach
Ogłoszenie o wyborze oferty