Przewozy autokarowe - połączenia autokarowe: rozkład - Polonus

Najczęstsze pytania!



Najczęściej zadawane pytania


Co to jest bagaż podręczny?
Bagaż podręczny można zabrać na pokład autokaru – jego rozmiar pozwala na umieszczenie go pod siedzeniem, bądź na górnej półce.

Co to jest bagaż podstawowy?
Bagaż podstawowy chowany jest do luku bagażowego i oklejany kwitem bagażowym. Jego wymiary nie powinny przekraczać maksymalnej masy łącznej 25kg oraz objętości łącznej do 150dm3 (ok. 150l) powierzchni bagażowej przypadającej na każdego pasażera.
Bagaże dodatkowe i ponadwymiarowe mogą zostać przewiezione w miarę wolnej przestrzeni bagażowej oraz za dodatkowa opłatą.

Czy można przewieźć wózek inwalidzki?
Tak. Przewóz wózków inwalidzkich jest możliwy i bezpłatny.

Czy można przewieźć rower?
Tak. Przewóz roweru w luku bagażowym jest możliwy pod warunkiem, że:

  1. Jest wolne miejsce w luku bagażowym.
  2. Przednie koło przewożonego roweru jest zdemontowane.
  3. Przednie koło i rower są zapakowane oddzielnie (np. zafoliowane).

(Przewoźnik zastrzega sobie prawo do odmowy przewozu roweru.)

Czy można przesłać autokarem przesyłkę/paczkę lub bagaż?
Nie. PKS POLONUS nie zajmuje się przewozem paczek i nie odpowiada za jakiekolwiek przesyłki przekazywane kierowcom w celu ich przewiezienia.

Co jest podstawą do złożenia reklamacji?
Podróżny albo osoba uprawniona może złożyć do przewoźnika reklamację, dotyczącą jakości świadczonych usług, niewykonania lub nienależytego wykonania umowy przewozu (np. opóźnienia, niewłaściwego komfortu podróży itp.). źródło>>

Co powinien zawierać wniosek o reklamację i jak go złożyć?
Wniosek składa się w formie pisemnej. Wniosek powinien zawierać:

  1. datę sporządzenia;
  2. nazwę i adres przewoźnika;
  3. imię i nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) składającego reklamację;
  4. przedmiot roszczenia wraz z uzasadnieniem;
  5. kwotę roszczenia oddzielnie dla każdego dokumentu przewozu (biletu);
  6. wykaz załączonych dokumentów;
  7. podpis osoby uprawnionej do wniesienia reklamacji.


Do wniosku powinny być dołączone, odpowiednio do przedmiotu roszczenia, oryginały dokumentów dotyczących zawarcia umowy przewozu (w szczególności bilet na przejazd) oraz oryginały lub potwierdzone kopie innych dokumentów związanych z rodzajem i wysokością roszczenia - w tym poświadczających uprawnienia do bezpłatnych lub ulgowych przejazdów.

Jeżeli wniesiona reklamacja nie spełnia warunków, o których mowa powyżej, przewoźnik prosi Klienta, aby uzupełnił dokumentację w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie dokumentów spowoduje, że reklamacja nie będzie rozpatrzona. Za datę wniesienia reklamacji przyjmuje się datę otrzymania przez przewoźnika uzupełnionej reklamacji.

Odpowiedź na reklamację będzie udzielona niezwłocznie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika.
Rozporządzenia Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 24 lutego 2006 r. w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz postępowania reklamacyjnego (Dz. U. z dnia 24 lutego 2006 .) źródło>>

Czy reklamacje i skargi można składać przez fanpage Polonus na Facebooku?
Nie. Fanpage Polonus na Facebooku nie jest oficjalnym kanałem Spółki do składania skarg i reklamacji. Reklamacje można składać jedynie za pomocą formularza, który znajduje się na stronie www.pkspolonus.pl w zakładce „Kontakt”.

Czy zakupiony bilet przez Internet mogę zwrócić?
Tak. Bilet można zwrócić przez stronę www.pkspolonus.pl (Zakładka „Zarządzaj biletem” - „Moje konto” - „Zwrot biletu”) nie później niż przed odjazdem autokaru. Za zwroty pobierana jest opłata manipulacyjna w wysokości 20% ceny zwracanego biletu – określona w Regulaminie Przewozów Przewoźnika PKS Polonus.

Czy zakupiony bilet przez Internet mogę zwrócić w Kasie PKS na Dworcu Zachodnim?
Bilety zakupione przez Internet (np. przez www.pkspolonus.pl) można zwrócić wyłącznie przez Internet.

Kupiłem bilet, na  PKS POLONUS, ale autobus nie przyjechał czy należy mi się 100% zwrot należności?
Tak. Pasażerowi przysługuje zwrot należności za bilety w przypadku przedwczesnego odjazdu autobusu, odstąpienia przez podróżnego od umowy z powodu awarii autobusu, odwołania przejazdu, a także innych przyczyn uniemożliwiających wykonanie zaciągniętych przez PKS POLONUS zobowiązań wobec pasażera.

Czy bilet na przejazd można kupić u kierowcy?
Tak. We wszystkich autobusach  PKS Polonus bilety na jeden przejazd są sprzedawane przez kierowcę z kasy fiskalnej.

Czy kierowca jest upoważniony do kontroli biletów?
Tak. Każdy kierowca PKS POLONUS jest upoważniony i odpowiedzialny za kontrolę biletów. Kierujący pojazdem prowadzi odprawę podróżnych wsiadających na wszystkich przystankach, sprawdzając ważność biletów (zarówno zakupionych w kasach, jak i biletów internetowych). Pasażerowie, którzy zakupili bilety ulgowe, powinni posiadać przy sobie dokument uprawniający do podróży z biletem ulgowym.

Czy wykupując bilet ulgowy należy posiadać przy sobie dokument uprawniający do zniżki?
Tak. W każdym przypadku. Dokument uprawniający do przejazdów ulgowych należy posiadać wraz z biletem podczas przejazdu autobusem i okazać na żądanie kontrolera lub obsługi pojazdu.
Wykupując bilet ulgowy na przejazd poprzez jakiekolwiek kanały sprzedaży biletów (np. u kierowcy, stacjonarnie, online), podróżny zobowiązany jest okazać (bez wezwania) ważną legitymację lub inny ważny dokument uprawniający do zniżki. Kierujący pojazdem oraz kasjer mają prawo odmówić sprzedaży biletu z ulgą, w sytuacji, gdy podróżny nie potrafi wylegitymować się dokumentem uprawniającym do ulgi lub gdy dokument taki stracił ważność - tylko ważny dokument uprawnia kasjera lub kierowcę do sprzedaży biletu ze zniżką.

Wybrałem_am bilet w formie PDF na e-mail, czy muszę go wydrukować?
Tak, bilet dostarczony w formie PDF musi być wydrukowany. Przy zakupie biletu można również zaznaczyć darmową opcję wysłania biletu przez SMS, który należy okazać kierowcy zamiast wydrukowanego pliku PDF.

Czy za brak biletu odpowiada podróżny?
Tak. W każdym przypadku.

Co oznacza na bilecie internetowym symbol # zamiast numeru miejsca?
Symbol # zamiast numeru miejsca, pojawia się w przypadku zakupu biletów na kursy powrotne lub z przystanków pośrednich, na których nie mamy możliwości dokładnego określenia numeru miejsca. Oznacza to, że Pasażerowi przysługuje dowolne niezajęte miejsce siedzące (każdy sprzedany bilet pomniejsza pule biletów dostępnych do sprzedaży i gwarantuje miejsce siedzące).

Kupiłem_am bilet, na autobus PKS POLONUS, ale autobus nie przyjechał. Co mam zrobić?
Jeśli posiadasz bilet PKS POLONUS i nie mogłeś_aś pojechać z winy przewoźnika, prosimy o kontakt z Działem Przewozów Pasażerskich Polonus lub o przesłanie pisemnej reklamacji bezpośrednio na adres e-mail: przewozy@pkspolonus.pl.

 

Operacja #LotDoDomu

W trosce o wygodę i bezpieczeństwo pasażerów, do operacji #LotDoDomu dołączyli także najwięksi narodowi przewoźnicy Polonus i PKP Intercity. Zostały uruchomione dodatkowe połączenia realizowane przez autokary i pociągi, które rozwiozą pasażerów z Lotniska Chopina do domu bez dodatkowych kosztów.



 

Spółka Polonus zapewnia uczestnikom operacji powrotu do domu transport autokarowy. Do pomocy Polakom chcącym bezpiecznie wrócić do domów zaangażowanych zostało kilkadziesiąt biało-czerwonych, komfortowych autokarów Polonusa, które codziennie w odstępach co 3 godziny rozwożą przylatujących pasażerów do wybranych miast w całej co ułatwi podróżnym dotarcie do swoich domów.
Spółka PKP Intercity uruchomiła cztery pociągi specjalne z Lotniska Chopina w Warszawie dla osób przylatujących do kraju samolotami czarterowymi organizowanymi przez PLL lot. Pociągi uruchomione przez spółkę odjadą w 4 kierunkach: do Przemyśla, Bielsko-Białej, Wrocławia i Kołobrzegu. Składy zatrzymują się na wyznaczonych stacjach pośrednich, co ułatwi podróżnym dotarcie do swoich domów.
Lotnisko Chopina dba o zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu pasażerów przylatujących do Polski. Pracownicy lotniska koordynują proces odprawy pasażerów po przylocie, nadzorują wypełnienie Kart Lokalizacji Pasażera oraz udzielają informacji dotyczących transportów krajowych, przygotowanych z myślą o pasażerach operacji #lotdoDomu.


TRASY AUTOKARÓW:

Warszawa Lotnisko Chopina – Szczecin  
T
rasa przejazdu: Sochaczew - Łowicz - Łódź - Koło – Konin - Września – Poznań - Nowy Tomyśl - Gorzów Wielkopolski – Szczecin.              

Warszawa Lotnisko Chopina – Gdynia    
T
rasa przejazdu:  Płońsk - Mława - Nidzica - Ostróda – Elbląg – Gdańsk – Sopot - Gdynia.
                                                                  
Warszawa Lotnisko Chopina – Suwałki   

Trasa przejazdu: Wyszków - Ostrów Mazowiecka - Łomża - Zambrów - Białystok - Augustów – Suwałki.
                                                                     
Warszawa Lotnisko Chopina – Zamość   
T
rasa przejazdu:  Radom – Puławy – Lublin - Świdnik - Krasnystaw – Zamość.    
                                                                                                   
Warszawa Lotnisko Chopina – Krosno    

Trasa przejazdu:  Radom  - Ostrowiec Świętokrzyski - Opatów - Sandomierz – Rzeszów – Krosno.   
                                                                                                      
Warszawa Lotnisko Chopina – Nowy Targ         
Tr
asa przejazdu:  Radom - Skarżysko Kamienna  – Kielce – Kraków - Rabka-Zdrój - Nowy Targ.                                                                                

Warszawa Lotnisko Chopina – Jelenia Góra      
Trasa przejazdu:  Łódź – Łask - Zduńska Wola
– Sieradz – Złoczew – Kępno – Syców – Oleśnica – Wrocław – Legnica - Jelenia Góra.

Warszawa Lotnisko Chopina – Koszalin  

Trasa przejazdu:  Płońsk – Sierpc – Toruń – Bydgoszcz – Piła – Szczecinek – Koszalin.

Warszawa Lotnisko Chopina – Katowice

Rawa Mazowiecka, Tomaszów Mazowiecki - Piotrków Trybunalski - Częstochowa - Piekary Śląskie - Bytom - Chorzów - Katowice 


MAPA POŁĄCZEŃ POLONUS W OPERACJI #lotdoDomu





ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW:

Poc. Nr 1344/5 rel. Warszawa Lotnisko Chopina – Przemyśl
Warszawa Lotnisko Chopina odj. 16:50, Opoczno Płd. 18:07 – Włoszczowa Płn. 18:41 – Miechów 19:20 – Kraków Gł. 19:50 – Bochnia 20:58 – Brzesko Okocim 21:06 – Tarnów 21:22 – Dębica 21:42 – Ropczyce 21:50 – Sędziszów Małopolski 21:57 – Rzeszów 22:13 – Łańcut 22:30 – Przeworsk 22:43 – Jarosław 22:58 – Radymno 23:12 – Przemyśl Główny przyj. 23:32
Pociąg zestawiony z ED160

Poc. Nr 1444/5 rel. Warszawa Lotnisko Chopina – Bielsko Biała
Warszawa Lotnisko Chopina odj. 17:10, Żyrardów 17:47 – Skierniewice 18:01 – Koluszki 18:22 – Piotrków Trybunalski 18:45– Radomsko 19:11 – Częstochowa 19:36 – Tarnowskie Góry 20:16 – Bytom 20:32 – Chorzów Miasto 20:42 – Katowice 20:53 – Tychy 21:14 – Pszczyna 21:27 – Czechowice Dziedzice 21:35 – Bielsko Biała przyj. 21:47
Pociąg zestawiony z ED161

Poc. Nr 1644/5 rel. Warszawa Lotnisko Chopina – Wrocław Główny
Warszawa Lotnisko Chopina odj. 17:30, Żyrardów 18:07 – Skierniewice 18:20 – Koluszki 18:42– Łódź Widzew 18:55 – Pabianice 19:23 – Łask 19:42 – Zduńska Wola 19:52 – Sieradz 20:04 – Kalisz 20:36 – Ostrów Wielkopolski 20:56 – Krotoszyn 21:22 – Milicz 21:39 – Oleśnica Rataje 22:04 – Wrocław Główny przyj. 22:34
Pociąg zestawiony z ED161

Poc. Nr 1844/5 rel. Warszawa Lotnisko Chopina – Kołobrzeg
Warszawa Lotnisko Chopina odj. 17:50, Legionowo 18:32 – Nowy Dwór Mazowiecki 18:42 – Ciechanów 19:16 – Mława 19:33 – Działdowo 19:45 – Iława 20:18 – Prabuty 20:38 – Malbork 20:59 – Tczew 21:12 – Gdańsk Gł. 21:31 – Sopot 21:43 – Gdynia Gł. 21:54 – Rumia 22:07 – Wejherowo 22:19 – Lębork 22:49 – Słupsk 23:21 – Sławno 23:40 – Koszalin 0:06 – Białogard 0:23 – Karlino 0:39 – Daszewo 0:44 – Wrzosowo 0:49 – Jazy 0:54 – Dygowo 0:59 – Stramnica 1:05 – Kołobrzeg przyj. 1:16.
Pociąg zestawiony z ED160



Najczęściej zadawane pytania

1. Od kiedy rusza projekt i do kiedy potrwa?
Projekt rozpoczął się w dniu 20 marca. Pasażerowie chcący skorzystać z transportu autokarowego i pociągów kierowani są z hali przylotów do terminala AB, gdzie znajdują się stanowiska PKP Intercity i Polonus.  

2. Kto jest partnerem?
Obok Polskich Linii Lotniczych lot, zapewniających Polakom transport lotniczy do Polski, w projekt włączyły się także spółki PKP Intercity i Polonus.

Spółka PKP Intercity uruchomiła cztery pociągi specjalne z Lotniska Chopina w Warszawie dla osób przylatujących do kraju samolotami czarterowymi organizowanymi przez PLL lot. Pociągi uruchomione przez spółkę odjadą w 4 kierunkach: do Przemyśla, Bielsko-Białej, Wrocławia i Kołobrzegu. Składy będą zatrzymywać się na wyznaczonych stacjach pośrednich, co ułatwi podróżnym dotarcie do swoich domów.

Spółka Polonus zapewnia uczestnikom operacji powrotu do domu transport autokarowy. Do pomocy Polakom chcącym bezpiecznie wrócić do domów zaangażowanych zostało kilkadziesiąt biało-czerwonych, komfortowych autokarów Polonusa, które codziennie w odstępach 20-30 minut będą rozwoziły przylatujących pasażerów do wybranych miast w całej Polsce.  

3. Jak pasażerowie są informowani o akcji?
Każdy z pasażerów operacji #lotdoDomu otrzymuje drogą mailową informacje o możliwości skorzystania z transportu. Odpowiednie komunikaty zostały także udostępnione na lotnisku, o odjazdach autokarów i pociągów informują pasażerów komunikaty głosowe. Służby porządkowe kierują ruchem i pomagają pasażerom dotrzeć z hali przylotów do terminala AB, gdzie znajdują się stanowiska PKP Intercity i Polonus.

4. Gdzie dostępne są rozkłady jazdy?
Rozkłady jazdy pociągów i autokarów dostępne są na Lotnisku Chopina oraz na stronie lot.com.

5. Jak zorganizowany jest transport autobusowy?
Pasażerowie chcący skorzystać z transportu autokarowego proszeni są o zgłoszenie się do jednego z kilku stanowisk firmy Polonus. Obsługa zapisuje zgłoszenie na transport na wybranej trasie. Autokary zostają uruchomione po zebraniu około 20 pasażerów lub w razie potrzeby. Autokary podjeżdżają po pasażerów bezpośrednio pod terminal AB.

6. Jak zorganizowany jest transport pociągami?
Pasażerowie, którzy wybiorą podróż pociągiem mogą uzyskać informacje przy jednym z dwóch stanowisk PKP Intercity. Pociągi kursują na czterech trasach o wyznaczonych godzinach. Pasażerowie są z wyprzedzeniem informowani o odjeździe pociągu za pomocą zapowiedzi głosowych. Odjazd następuje ze stacji PKP zlokalizowanej pod terminalem.

7. Czy transport będzie dostępny dla wszystkich pasażerów przez cały dzień?
Transport dostępny jest dla wszystkich pasażerów przez cały dzień.

8. Czy wiąże się z dodatkowymi kosztami?
Transport autokarowy i pociągi są bezpłatne dla pasażerów operacji #lotdoDomu oraz ich rodzin.

9. Czy obowiązuje jakaś rezerwacja miejsc?
Nie ma konieczności rezerwacji miejsc, zgłoszenia na transport na wybranej trasie zbierane są na bieżąco na lotnisku.

10. Czy jeśli po pasażera przyjechała rodzina to czy mogą wrócić razem?
Tak, razem z pasażerem do domu może pojechać także rodzina. Taką informacje należy podać w momencie rejestracji na wybrany kurs pociągiem lub autokarem.

Zachęcamy również do odwiedzenia stron: http://LotDoDomu.com.   https://www.intercity.pl/pl/lot-do-domu/

Strefa pasażera

Autobusy na trasie

 

Lista autobusów w trasie z lokalizacją pojazdu

Poniżej prezentujemy kursy z dostępną geolokalizacją pojazdu będącego w trasie. Chcesz zobaczyć gdzie znajduje się autobus, na który czekasz albo którym podróżuje Twój bliski ? Kliknij w ikonę globusa znajdującą się przy każdym kursie aby wyświetlić bieżące położenie autokaru na mapie. Usługa dostępna w zależności od przewoźnika.

Stan na 24 czerwiec 2025 19:13

  • 14:10 Giżycko, ul. Kolejowa 02/08 - 19:40 Warszawa, Dworzec Zachodni
    I035 Scania (WGM7LW2) - Kurs 102 Polonus
  • 15:30 Warszawa, Dworzec Zachodni - 20:40 Kętrzyn, ul. Dworcowa (dworzec PKP) 02
    I047 Scania (WGM15248) - Kurs 67 Polonus
  • 15:45 Olsztyn, Dworzec Autobusowy - 20:15 Warszawa, Dworzec Zachodni
    I040 Scania (WU 9338M) - Kurs 40 Polonus
  • 15:45 Kętrzyn, ul. Dworcowa (dworzec PKP) 02 - 21:05 Warszawa, Dworzec Zachodni
    I044 Scania (WGM15264) - Kurs 12 Polonus
  • 16:00 Warszawa, Dworzec Zachodni - 20:30 Grudziądz, Dworzec Kolejowy
    I057 Scania (WGM 5524J) - Kurs 13 Polonus
  • 16:10 Grudziądz, Dworzec Kolejowy - 20:35 Warszawa, Dworzec Zachodni
    I045 Scania (WGM15216) - Kurs 71 Polonus
  • 18:15 Warszawa, Dworzec Zachodni - 20:11 Tomaszów Mazowiecki, Strzelecka - Arena Lodowa 02
    I056 Scania (WGM 40592) - Kurs 23 Polonus

Wyszukiwarka połączeń

Zobacz mapę połączeń Zwrot biletu

x

x

Rozwiń

-+

  • 0
  • 1

Aktualności

 Wiosenne PODRÓŻE Z POLONUSEM

Wiosna to czas, gdy natura budzi się do życia, a świat nabiera barw. Wybierz się w podróże małe i duże z PKS Polonus i odkryj najpiękniejsze zakątki naszego kraju. Zarezerwuj bilet już dziś!

Kup bilet

 

PROGRAM LOJALNOŚCIOWY PARTNER PLUS

Z myślą o naszych pasażerach stworzyliśmy program lojalnościowy PARTNER PLUS, w którym za każde zakupy dokonane poprzez zarejestrowane konto użytkownika będziemy przyznawać punkty, które będzie można wymieniać na darmowe przejazdy!

Więcej

 

Połączenia autobusowe z Polonus!

Rozkład PKS, który znajdziesz na tej podstronie, jest na bieżąco aktualizowany. Możesz bezpiecznie kupić bilet za pośrednictwem naszej strony internetowej. Na każdym rozkładzie znajdziesz zarówno czas odjazdu, jak i czas przejazdu na miejsce

Więcej


 

Nasi partnerzy

  
Zarządzanie preferencjami prywatności.

Portal korzysta z tzw. plików cookie w celu umożliwienia poprawnego wykorzystywania wszystkich jego funkcji i usług. Wygenerowane pliki maja na celu usprawnienie nawigacji na stronie, analizę korzystania z witryny i pomoc w działaniach marketingowych.

Klikając „Akceptuj” wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookie na swoim urządzeniu. Możesz spersonalizować własne ustawienia poprzez kliknięcie w przycisk „Preferencje” lub użyć przycisku „Odrzuć” - wtedy użyjemy tylko plików cookie niezbędnych do działania naszego portalu.

Więcej informacji na temat plików cookie.