Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia to jeden z największych dworców autobusowych w Polsce pod względem obsługiwanych pasażerów oraz realizowanych połączeń autobusowych. Rocznie z usług dworca autobusowego korzysta ponad milion pasażerów oraz osób im towarzyszących, miesięczna liczba osób przebywających na dworcu waha się od 150 - 200 tysięcy.
Dworzec położony jest w centrum miasta przy al. Jerozolimskich 144 w Warszawie, gdzie przecinają się szlaki komunikacyjne: autobusowa, kolejowa oraz komunikacja miejska. Sprawia to, że każdy pasażer przyjeżdzający na dworzec może w wygodny i łatwy sposób dostać w dowolne miejsce w Warszawie oraz dotrzeć w najdalsze rejony Polski dzięki komunikacji dalekobieżnej PKS oraz kolejowej PKP. Właścicielem Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia jest spółka PKS POLONUS S.A.
Dworzec Zachodni jako jedyny dworzec autobusowy w polsce spełnia funkcję terminala autobusowego i autokarowego na terenie którego udzielana jest pomoc dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej zgodnie z rozporządzeniem 181 /2011 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 16 lutego 2011r. Dworzec oferuje szeroki wachlarz udogodnień dla podróżnych i osób towarzyszących jak również świadczy szeroką gamę usług w zakresie obsługi przewoźników.
Główne informacje o Dworcu Autobusowym Warszawa Zachodnia
- realizowane połączenia autobusowe >>>
- godziny otwarcia >>>
- kasy biletowe >>>
- sprzedaż biletów >>>
- informacja pasażerska >>>
- Regulamin Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia >>>
- obsługa osób niepełnosprawnych >>>
- usługi i udogodnienie dostępne na terenie dworca >>>
- plan dworca >>>
1. Realizowane połączenia autobusowe
Dworzec Autobusowy obsługuje ponad 145 przewoźników komunikacji krajowej i międzynarodowej. Z dworca autobusowego odjeżdża ponad 2050 kursów dziennie do 2500 miejscowości. Tak liczna oferta połączeń możliwa jest dzięki odpowiedniej infrastrukturze (11 stanowisk odjazdowych, parking dla autobusów, zaplecze techniczne)
Z dworca autobusowego można dostać się w dowolne miejsce w Polsce oraz w wiele miejsc w Europie.
2. Godziny otwarcia
Dworzec czynny jest dla podróżujących codziennie w godzinach od 05:00 do 23:00.
W godzinach nocnych dla pasażerów czynna jest poczekalnia nocna. Wejście znajduje się od strony Hostelu Zachodniego oraz od strony stanowisk odjazdowych przy dużurnym ruchu.
3. Kasy biletowe
Czynne w godzinach: 05:30 - 22:00
Dworzec posiada pięć kas biletowych oraz jedno stanowisko informacyjne dla pasażerów.
W kasach można zapłacić zarówno gotówką, kartą płatniczą lub kredytową.
4. Sprzedaż biletów
Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia sprzedaje bilety stacjonarnie w kasach, jak również posiada internetowy system sprzedaży biletów "Dworzec Online"
Dworzec Online to internetowy system sprzedaży biletów oraz kompleksowy system do zarządzania sprzedażą dla przewoźników autobusowych oraz dworców. Sprzedaż, rozliczenia, raporty, cenniki, promocje, wszystko w jednym miejscu!
Dowiedz się o możliwościach naszego systemu!
5. Informacja pasażerska
Informacja dla pasażerów znajduje się przy kasach. Udzielana jest informacja o wszystkich kursach odjeżdżających i przyjeżdżających z/do Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia. Podróżny może zapytać o godziny odjazdów, cen biletów, dostępności miejsc w autobusach dostępne ulgi ustawowe czy handlowe na danej trasie oraz wiele innych, niezbędnych w podróżowaniu informacji
Na dworcu działa również infolinia, która udziela informacji o kursach, cenach, odjazdach oraz świadczy pomoc w razie problemów.
Infolinia czynna jest w dni robocze w godz 7:00-15:00 pod numerem (22) 123 75 44 (opłata zgodna z taryfą operatora)
6. Regulamin Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia
Zobacz jakie zasady obowiązują podróżnych i przewoźników na Dworcu Autobusowym Warszawa Zachodnia:
7. Obsługa osób niepełnosprawnych
Nasz dworzec jako jedyny w Polsce spełnia funkcję terminala autobusowego i autokarowego na terenie którego udzielana jest pomoc dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej zgodnie z rozporządzeniem 181 /2011 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 16 lutego 2011r.
W celu dostosowania przestrzeni - na terenie dworca zostały zlikwidowane wszystkie bariery komunikacyjne dla niepełnosprawnych. Tam gdzie było to możliwe, przebudowano chodniki i podjazdy. Zamontowane zostały również windy oraz platformy do transportu osób niepełnosprawnych.
8. Usługi i udogodnienie dostępne na terenie dworca
- Kasy biletowe (gotówka, karty płatnicze)
- Sprzedaż biletów przez internet i aplikację mobilną (bilet PDF, SMS)
- Sprzedaż biletów na kursy łączone różnych przewoźników
- Punkt informacyjny
- Infolinia dworcowa tel. (22) 123 75 44 (informacje o odjazdach z dworca)
- Wygodna poczekalnia dzienna i nocna
- Bezpłatny dostęp do sieci internet – WiFi
- Przechowalnia bagażu i skrytki bagażowe
- Punkty gastronomiczne
- Punkty usługowe i handlowe wielobranżowe
- Punkt Pocztowy
- Toalety
- Usługi kąpielowe
- Hostel Zachodni – usługi noclegowe
- Przystanki przesiadkowe: komunikacji miejskiej, PKP, WKD, SKM, KM
- Parking dla samochodów osobowych
- Postój TAXI