Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia to jeden z największych dworców autobusowych w Polsce pod względem obsługiwanych pasażerów oraz realizowanych połączeń autobusowych. Rocznie z usług dworca autobusowego korzysta ponad milion pasażerów oraz osób im towarzyszących, miesięczna liczba osób przebywających na dworcu waha się od 150 - 200 tysięcy.


Dworzec położony jest w centrum miasta przy al. Jerozolimskich 144 w Warszawie, gdzie przecinają się szlaki komunikacyjne: autobusowa, kolejowa oraz komunikacja miejska. Sprawia to, że każdy pasażer przyjeżdzający na dworzec może w wygodny i łatwy sposób dostać w dowolne miejsce w Warszawie oraz dotrzeć w najdalsze rejony Polski dzięki komunikacji dalekobieżnej PKS oraz kolejowej PKP. Właścicielem Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia jest spółka PKS POLONUS S.A.


Dworzec Zachodni jako jedyny dworzec autobusowy w polsce spełnia funkcję terminala autobusowego i autokarowego na terenie którego udzielana jest pomoc dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej zgodnie z rozporządzeniem 181 /2011 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 16 lutego 2011r. Dworzec oferuje szeroki wachlarz udogodnień dla podróżnych i osób towarzyszących jak również świadczy szeroką gamę usług w zakresie obsługi przewoźników.

Główne informacje o Dworcu Autobusowym Warszawa Zachodnia

  1. realizowane połączenia autobusowe >>>
  2. godziny otwarcia >>>
  3. kasy biletowe >>>
  4. sprzedaż biletów >>>
  5. informacja pasażerska >>>
  6. Regulamin Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia >>>
  7. obsługa osób niepełnosprawnych >>>
  8. usługi i udogodnienie dostępne na terenie dworca >>>
  9. plan dworca >>>

1. Realizowane połączenia autobusowe

Dworzec Autobusowy obsługuje ponad 145 przewoźników komunikacji krajowej i międzynarodowej. Z dworca autobusowego odjeżdża ponad 2050 kursów dziennie do 2500 miejscowości. Tak liczna oferta połączeń możliwa jest dzięki odpowiedniej infrastrukturze (11 stanowisk odjazdowych, parking dla autobusów, zaplecze techniczne)

Z dworca autobusowego można dostać się w dowolne miejsce w Polsce oraz w wiele miejsc w Europie.


2. Godziny otwarcia

Dworzec czynny jest dla podróżujących codziennie w godzinach od 05:00 do 23:00.

W godzinach nocnych dla pasażerów czynna jest poczekalnia nocna. Wejście znajduje się od strony Hostelu Zachodniego oraz od strony stanowisk odjazdowych przy dużurnym ruchu.


3. Kasy biletowe

Czynne w godzinach: 05:30 - 22:00

Dworzec posiada pięć kas biletowych oraz jedno stanowisko informacyjne dla pasażerów.

W kasach można zapłacić zarówno gotówką, kartą płatniczą lub kredytową.


4. Sprzedaż biletów

Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia sprzedaje bilety stacjonarnie w kasach, jak również posiada internetowy system sprzedaży biletów "Dworzec Online"


Dworzec Online to internetowy system sprzedaży biletów oraz kompleksowy system do zarządzania sprzedażą dla przewoźników autobusowych oraz dworców. Sprzedaż, rozliczenia, raporty, cenniki, promocje, wszystko w jednym miejscu!

Dowiedz się o możliwościach naszego systemu!

zobacz stronę systemu Dworzec Online

5. Informacja pasażerska

Informacja dla pasażerów znajduje się przy kasach. Udzielana jest informacja o wszystkich kursach odjeżdżających i przyjeżdżających z/do Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia. Podróżny może zapytać o godziny odjazdów, cen biletów, dostępności miejsc w autobusach dostępne ulgi ustawowe czy handlowe na danej trasie oraz wiele innych, niezbędnych w podróżowaniu informacji


Na dworcu działa również infolinia, która udziela informacji o kursach, cenach, odjazdach oraz świadczy pomoc w razie problemów.

 

Infolinia czynna jest całodobowo pod numerem 703 403 403 (opłata za minutę 2,58 zł z VAT)

6. Regulamin Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia

Zobacz jakie zasady obowiązują podróżnych i przewoźników na Dworcu Autobusowym Warszawa Zachodnia:


7. Obsługa osób niepełnosprawnych

Nasz dworzec jako jedyny w Polsce spełnia funkcję terminala autobusowego i autokarowego na terenie którego udzielana jest pomoc dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej zgodnie z rozporządzeniem 181 /2011 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 16 lutego 2011r.

W celu dostosowania przestrzeni - na terenie dworca zostały zlikwidowane wszystkie bariery komunikacyjne dla niepełnosprawnych. Tam gdzie było to możliwe, przebudowano chodniki i podjazdy. Zamontowane zostały również windy oraz platformy do transportu osób niepełnosprawnych.


8. Usługi i udogodnienie dostępne na terenie dworca

  • Kasy biletowe (gotówka, karty płatnicze)
  • Sprzedaż biletów przez internet i aplikację mobilną (bilet PDF, SMS)
  • Sprzedaż biletów na kursy łączone różnych przewoźników
  • Punkt informacyjny
  • Infolinia dworcowa tel. 703 403 403 (informacje o odjazdach z dworca)
  • Wygodna poczekalnia dzienna i nocna
  • Bezpłatny dostęp do sieci internet – WiFi
  • Przechowalnia bagażu i skrytki bagażowe
  • Punkty gastronomiczne
  • Punkty usługowe i handlowe wielobranżowe
  • Punkt Pocztowy
  • Toalety
  • Usługi kąpielowe
  • Hostel Zachodni – usługi noclegowe
  • Przystanki przesiadkowe: komunikacji miejskiej, PKP, WKD, SKM, KM
  • Parking dla samochodów osobowych
  • Postój TAXI

9. Plan Dworca Autobusowego Warszawa Zachodniego


zobacz plan dworca


 

Cookies:
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Informacja o Twoich danych:
Drogi Użytkowniku,
25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako „RODO”). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej "POLONUS" w Warszawie spółka akcyjna Aleje Jerozolimskie 144, 02-305 Warszawa, NIP: 525-000-01-27 (dalej: My, Spółka lub PKS POLONUS). Jesteśmy właścicielem Hostelu „Zachodni”, Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia oraz Przewoźnikiem wykonującym krajowe i międzynarodowe przewozy autobusowe. Pozyskaliśmy Twoje dane osobowe od Ciebie, podczas korzystania przez Ciebie z usług PKS POLONUS wymienionych powyżej.

Co to są dane osobowe oraz jakie dane przetwarzamy?
Dane osobowe to każda informacja dotyczącą osoby fizycznej pozwalającą na określenie w sposób pośredni lub bezpośredni tożsamość tej osoby. Dane te są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie ze stron internetowych, serwisów sprzedażowych w tym zapisywanych w plikach cookies oraz w podpisanych umowach . Przetwarzanie danych osobowych to operacje wykonywane na danych osobowych, a zwłaszcza zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie danych. Przetwarzamy następujące dane osobowe: imię, nazwisko, adres email, adres IP, numer telefonu oraz dane osobowe uprawniające do korzystania z ulg handlowych i ustawowych.

Dlaczego pozyskujemy i przetwarzamy dane?
Twoje dane osobowe zostały pozyskane w związku z zawarciem umowy/lub wypełnionym formularzem/ jak i w trakcie wykonania umowy, będą przetwarzane w następujących celach:

  • realizacji usług przewozowych i hostelowych
  • prowadzenia działań marketingowych, na których przetwarzanie mamy Twoją zgodę
  • zmian, zwrotów i operacji dodatkowych dotyczących zakupionych biletów
  • procesów reklamacji usług

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?
Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. PKS POLONUS przetwarza Twoje dane osobowe na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. b), c) lub f) w celu umożliwienia nam realizacji umowy, którą z nami Zawarłeś lub do realizacji czynności, które nam Zleciłeś przed zawarciem Umowy, w szczególności:

  • umożliwienia nam weryfikacji, że nabyłeś bilet na przewóz realizowany przez nas lub zarezerwowałeś u nas miejsce noclegowe;
  • umożliwienia nam weryfikacji, że przysługują Ci ulgi na których opiera się wybrana przez Ciebie opcja zakupu biletu;
  • umożliwienia nam poinformowania Cię o opóźnieniach oraz zdarzeniach dotyczących przewozu;
  • umożliwienia nam wystawienia Tobie dokumentów księgowych;
  • umożliwienia nam rozpoznania Twojej reklamacji na świadczone przez nas usługi.

Dodatkowo podstawą prawną jest niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze oraz niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora np. takich jak udzielenie odpowiedzi na Twoje pisma i wnioski.

W przypadku wątpliwości co do prawidłowości przetwarzania Twoich danych osobowych, masz prawo wniesienia skargi na przetwarzanie danych do organu nadzorczego. Okres przetwarzania Twoich danych osobowych jest uzależniony od celu w jakim dane są przetwarzane jednakże zapewniamy Cię, że nie przetwarzamy Twoich danych przez okres dłuższy niż jest to potrzebne do realizacji celów przetwarzania.

Komu możemy przekazać dane?
Twoje dane mogą być przekazane podmiotom przetwarzającym dane w związku ze zleconymi przez nas usługami, do Przewoźników, którzy będą realizować usługi przewozowe oraz podmiotom lub organom uprawnionym na podstawie przepisów prawa. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań, aby podmioty z nami współpracujące w sposób rzetelny i zgodny z prawem chroniły Twoje dane osobowe, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Jakie Masz prawa w stosunku do swoich danych?
Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, przeniesienia, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Jeśli oparliśmy przetwarzanie danych osobowych o Twoją zgodę - Masz także prawo do cofnięcia wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Twoich danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem. Zgoda jest niezależna od czasu w jakim Korzystasz z usług, obowiązuje do jej odwołania. Udzielenie zgody oznacza możliwość otrzymywania dostosowanych do Ciebie potrzeb informacji marketingowych i ofert dotyczących produktów i świadczonych usług na podany adres e-mail lub numer telefonu, jak również uprawnia do kontaktów telefonicznych.

Formularz zgody:
W związku z powyższym, zgadzam się na przetwarzanie w celach marketingowych oraz celach analitycznych, moich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przeze mnie ze strony internetowej, w tym zapisywanych w plikach cookies, również po rozpoczęciu obowiązywania RODO (czyli po 25 maja 2018 roku).

Podanie danych jest warunkiem zawarcia umowy, bez ich podania umowa nie może zostać zawarta.

Wyrażenie tej zgody jest dobrowolne i można ją wycofać w dowolnym momencie z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.

Zgadzam się