Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia to jeden z największych dworców autobusowych w Polsce pod względem obsługiwanych pasażerów oraz realizowanych połączeń autobusowych. Rocznie z usług dworca autobusowego korzysta ponad milion pasażerów oraz osób im towarzyszących, miesięczna liczba osób przebywających na dworcu waha się od 150 - 200 tysięcy.


Dworzec położony jest w centrum miasta przy al. Jerozolimskich 144 w Warszawie, gdzie przecinają się szlaki komunikacyjne: autobusowa, kolejowa oraz komunikacja miejska. Sprawia to, że każdy pasażer przyjeżdzający na dworzec może w wygodny i łatwy sposób dostać w dowolne miejsce w Warszawie oraz dotrzeć w najdalsze rejony Polski dzięki komunikacji dalekobieżnej PKS oraz kolejowej PKP. Właścicielem Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia jest spółka PKS POLONUS S.A.


Dworzec Zachodni jako jedyny dworzec autobusowy w polsce spełnia funkcję terminala autobusowego i autokarowego na terenie którego udzielana jest pomoc dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej zgodnie z rozporządzeniem 181 /2011 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 16 lutego 2011r. Dworzec oferuje szeroki wachlarz udogodnień dla podróżnych i osób towarzyszących jak również świadczy szeroką gamę usług w zakresie obsługi przewoźników.

Główne informacje o Dworcu Autobusowym Warszawa Zachodnia

  1. realizowane połączenia autobusowe >>>
  2. godziny otwarcia >>>
  3. kasy biletowe >>>
  4. sprzedaż biletów >>>
  5. informacja pasażerska >>>
  6. salonik pasażera >>>
  7. asystenci pasażera >>>
  8. obsługa osób niepełnosprawnych >>>
  9. usługi i udogodnienie dostępne na terenie dworca >>>
  10. plan dworca >>>

1. Realizowane połączenia autobusowe

Dworzec Autobusowy obsługuje ponad 100 przewoźników komunikacji krajowej oraz ponad 50 komunikacji międzynarodowej. W szczytach sezonu z dworca odjeżdża 14.000 kursów miesięcznie. Tak liczna oferta połączeń możliwa jest dzięki odpowiedniej infrastrukturze (11 stanowisk odjazdowych, parking dla autobusów, zaplecze techniczne)

Z dworca autobusowego można dostać się w dowolne miejsce w Polsce oraz w wiele miejsc w Europie.


2. Godziny otwarcia

Dworzec czynny jest dla podróżujących codziennie w godzinach od 05:00 do 23:00.

W godzinach nocnych dla pasażerów czynna jest poczekalnia nocna. Wejście znajduje się od strony Hostelu Zachodniego oraz od strony stanowisk odjazdowych przy dużurnym ruchu.


3. Kasy biletowe

Czynne w godzinach: 05:30 - 22:00

Dworzec posiada pięć kas biletowych oraz jedno stanowisko informacyjne dla pasażerów.

W kasach można zapłacić zarówno gotówką, kartą płatniczą lub kredytową.


4. Sprzedaż biletów

Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia sprzedaje bilety stacjonarnie w kasach, jak również posiada internetowy system sprzedaży biletów "Dworzec Online"


Dworzec Online to internetowy system sprzedaży biletów oraz kompleksowy system do zarządzania sprzedażą dla przewoźników autobusowych oraz dworców. Sprzedaż, rozliczenia, raporty, cenniki, promocje, wszystko w jednym miejscu!

Dowiedz się o możliwościach naszego systemu!

zobacz stronę systemu Dworzec Online

5. Informacja pasażerska

Informacja dla pasażerów znajduje się przy kasach. Udzielana jest informacja o wszystkich kursach odjeżdżających i przyjeżdżających z/do Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia. Podróżny może zapytać o godziny odjazdów, cen biletów, dostępności miejsc w autobusach dostępne ulgi ustawowe czy handlowe na danej trasie oraz wiele innych, niezbędnych w podróżowaniu informacji


Na dworcu działa również infolinia, która udziela informacji o kursach, cenach, odjazdach oraz świadczy pomoc w razie problemów.

 

Infolinia czynna jest całodobowo pod numerem 708 208 888 (opłata za minutę 1,23 zł z VAT)

7. Asystenci Pasażera

Dworzec autobusowy posiada pomocną obsługę - "Asystenci Pasażera", którzychętnie pomogą każdemu z podróżnych w wszelkich czynnociach związanych z podróżą, takich jak udzielenie informacji dotyczących podróży, pomoc przy znalezieniu połączenia i zakupie biletu, przeniesienie bagażu czy zajęcie miejsca w autobusie. Asystenci pasażera pomagają również wszystkim osobom niepełnosprawnym korzystającym z infrastruktury dworca.
Asystenci podróżnych ubrani są w stroje z napisem Asystent Pasażera i widocznym logiem Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia.


8. Obsługa osób niepełnosprawnych

Nasz dworzec jako jedyny w Polsce spełnia funkcję terminala autobusowego i autokarowego na terenie którego udzielana jest pomoc dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej zgodnie z rozporządzeniem 181 /2011 Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 16 lutego 2011r.

W celu dostosowania przestrzeni - na terenie dworca zostały zlikwidowane wszystkie bariery komunikacyjne dla niepełnosprawnych. Tam gdzie było to możliwe, przebudowano chodniki i podjazdy. Zamontowane zostały również windy oraz platformy do transportu osób niepełnosprawnych.


9. Usługi i udogodnienie dostępne na terenie dworca

  • Kasy biletowe (gotówka, karty płatnicze)
  • Sprzedaż biletów przez internet i aplikację mobilną (bilet PDF, SMS)
  • Sprzedaż biletów na kursy łączone różnych przewoźników
  • Punkt informacyjny
  • Infolinia dworcowa tel. 708 208 208 (informacje o odjazdach z dworca)
  • Wygodna poczekalnia dzienna i nocna
  • Bezpłatny dostęp do sieci internet – WiFi
  • Przechowalnia bagażu i skrytki bagażowe
  • Punkty gastronomiczne
  • Punkty usługowe i handlowe wielobranżowe
  • Punkt Pocztowy
  • Toalety
  • Usługi kąpielowe
  • Hostel Zachodni – usługi noclegowe
  • Przystanki przesiadkowe: komunikacji miejskiej, PKP, WKD, SKM, KM
  • Parking dla samochodów osobowych
  • Postój TAXI

10. Plan Dworca Autobusowego Warszawa Zachodniego


zobacz plan dworca







zwróć bilet kupiony anonimowo zwróć bilet kupiony poprzez konto

Nie pamiętasz hasła?

+ -

Aktualności

 Szalone Promocje 5zł, 10zł, 15zł

Ruszyła kolejna odsłona Szalonych Promocji Polonusa. Promocja 5-10-15, do której przyzwyczaił nas Polonus, powraca w szerszym wydaniu. Wydłużony został czas promocyjnej sprzedaży biletów w Wybrane Dni Tygodnia, która rozciągnięta została na cały okres

Więcej

 

PROGRAM LOJALNOŚCIOWY PASAŻER PLUS

Uruchamiamy dla naszych stałych pasażerów program lojalnościowy! Zbieraj punkty i wymieniaj je na darmowe przejazdy! Przystąpienie do programu jest szybkie i łatwe. Wystarczy posiadać konto użytkownika oraz wyrazić zgode na udział w programie.

Więcej

 

PROMOCJA TANIE POWROTY -30%

Promocja Tanie Powroty -30% skierowana jest do pasażerów PKS POLONUS, zakupujących bilety do 30.11.2017r. na przejazd tym samym odcinkiem danej relacji w obie strony – przejazd  „Tam i z Powrotem”, na kursy krajowe wykonywane przez PKS POLONUS.

Więcej


 

Nasi partnerzy

  •  
  •  
  •  
  •  

 
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.