PKS POLONUS, jeden z największych w Polsce przewoźników specjalizujący się w krajowych i międzynarodowych połączeniach dalekobieżnych, z myślą o jak największej wygodzie pasażerów, umożliwił zakup biletów przez Internet. Kupując na www.pkspolonus.pl można skorzystać z dodatkowych funkcjonalności, tj. wybór miejsca w autokarze, a jako zarejestrowany użytkownik można skorzystać z bezpłatnej zmiany daty przejazdu. W poniższym poradniku postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości związane z zakupem biletu przez Internet oraz pokazać, jak wygodnie i bezpiecznie kupować bilety.

 

Tutaj, krok po kroku pokażemy Ci, jak kupić bilet przez Internet.

Wyszukaj interesujące Cię połączenie
Na stronie www.pkspolonus.pl w wyszukiwarce połączeń, na początek określ wyszukiwanie po przystankach lub miejscowościach (skąd i dokąd) oraz daty i godziny wyjazdu i/lub powrotu, a także ilość potrzebnych biletów. Wybór zatwierdzamy przyciskiem „Szukaj”. Po chwili wyświetli się lista autokarów do wyboru.



Wybór połączenia
Wybierz interesujące Cię połączenie spośród wyników wyszukiwania. Możesz sprawdzić szczegółowe informacje o danym kursie klikając w "Więcej informacji o kursie". Wybór Twojego połączenia, zatwierdź klikając w przycisk "Wybierz".       
               


Bilety w promocyjnych cenach
Jeśli Twój bilet jest opisany jako "Bilet promocyjny", oznacza to, że cena za przejazd jest niższa od ceny standardowej, a bilet został losowo wybrany w promocji PKS Polonus. Promocyjne bilety nie łączą się z ulgami handlowymi i ustawowymi. Możesz zrezygnować z biletu promocyjnego, klikając przycisk "Zrezygnuj z wybranej promocji". Strona przeładuje się na wybór ulg handlowych i ustawowych. Zawsze z tego poziomu, możesz wrócić do promocji.


Wybór ulg handlowych i ustawowych
Automatycznie przy wyborze kursu, wyświetla się Bilet normalny i jego cena. Możesz wybrać interesującą Cię ulgę handlową lub ustawową. Wystarczy rozwinąć listę ulg, klikając odwróconą strzałkę z prawej strony ekranu. Po wyświetleniu pełnej listy ulg, kliknij w wybraną przez Ciebie ulgę. Następnie zatwierdź wybór przyciskiem "Przejdź dalej", żeby przejść do kolejnego etapu zakupu.



Wybór miejsca w autokarze
Kliknij w wybrane miejsce w autokarze, jeśli jest taka możliwość przy danym kursie. Ilość miejsc do wyboru zależy od wybranej przez Ciebie ilości kupowanych biletów. Następnie kliknij przycisk "Przejdź dalej", żeby przejść do kolejnego etapu zakupu.


Podaj adres e-mail
Wypełnij pole "Adres email" oraz "Powtórz adres email", aby otrzymać bilet pdf. Zalecamy użycie prawdziwych danych, żeby bilet dotarł do odbiorcy właściwego. Jeśli chcesz dodatkowo otrzymać bilet w formie sms na Twój numer telefonu komórkowego, w okienku "Numer telefonu" podaj swój numer telefonu komórkowego, upewniając się, że jest poprzedzony prefiksem +48. Następnie kliknij przycisk "Przejdź dalej", żeby przejść do kolejnego etapu zakupu.


Zatwierdź zamówienie
Jesteś w systemie płatności internetowych PayU. Aby dokonać opłaty za Twoje zamówienie, wpisz imię i nazwisko w opisane okienka oraz potwierdź zapoznanie się z Regulaminem Sprzedaży Biletów przez Internet, klikając i zaznaczając okienko pustego kwadratu. Wcześniej zapoznaj się z treścią Regulaminu, klikjąc w słowo "Regulamin". Następnie kliknij przycisk "Przejdź do płatności", żeby przejść do platformy operatora płatności PayU.


Wybierz rodzaj płatności
Wybierz rodzaj płatności zaznaczając wybraną formę: kartę kredytową Visa lub Mastercard lub ikonkę Twojego banku. Kliknij zielony przycisk "Płacę", chcąc potwierdzić płatność.



Potwierdzenie realizacji zamówienia
Po dokonaniu płatności w Twoim banku, otrzymasz potwierdzenie realizacji Twojego zamówienia (widoczne na obrazku poniżej). Jak tylko otrzymamy potwierdzenie zapłaty od operatora płatności PayU, otrzymasz od nas link na adres email do pobrania biletu/biletów. Jeśli Twoje bilety były przypisane do promocji "Tanie Powroty", otrzymasz drugą wiadomość email z kodem rabatowym 50% na zakup biletu/biletów do wykorzystania w relacji powrotnej.




Jak pobrać bilet
A.  Aby pobrać bilet wystarczy wejść w dostarczoną od PKS POLONUS wiadomość i kliknąć w podany link.




B.  Otworzy się strona PKS POLONUS. W pole adres e-mail należy wpisać prawidłowy adres e-mail, na który został dokonany zakup (wymagana względami bezpieczeństwa weryfikacja) i kliknąć pobierz.


C.  Po poprawnym wykonaniu czynności pokaże się lista biletów do pobrania. Kliknij w każdy bilet aby zacząć pobieranie biletu. W zależności od posiadanej przeglądarki po kliknięciu w każdy bilet rozpocznie się pobieranie biletu. Po pobraniu, bilet będzie znajdował się w wybranym przez użytkownika folderze.



Instrukcja Zwrotu Bieltu dla użytkowników niezalogowanych


Jeśli kupiłeś bilet bez zalogowania, możesz dokonać zwrotu biletu z potrąceniem opłaty manipulacyjnej w wysokości 10% wartości biletu. Aby dokonać zwrotu, wejdź w zakładkę "Zarządzaj biletem" i wybierz okno "Zwrot biletu". Wypełnij prezentowany po lewej stronie formularz, wpisując kolejno w rubryki adres email, numer biletu (znajdziesz go na zakupiopnym bilecie) oraz numer kursu (znajdziesz go na zakupiopnym bilecie). Po wysłaniu formularza i prawidłowej weryfikacji zwrotu, otrzymasz wiadomość  z linkiem na podany w formularzu adres email.

Poniżej przykładowa treść wiadomości email

W odpowiedzi na dyspozycję zwrotu, bilet numer 2016/04/00000072 został zwrócony. Bilet należał do grupy, która została zwrócona w całości i składała się z następujących pozycji: Bilet nr 2016/04/00000072, o wartości 61,00 zł, zwrot w wysokości 54,90 zł.

Instrukcja Zwrotu Bieltu dla użytkowników niezalogowanych





Po wysłaniu formularza i prawidłowej weryfikacji zwrotu, otrzymasz wiadomość z linkiem na podany w formularzu adres email.



Otworzy się strona PKS POLONUS. W pole adres e-mail należy wpisać prawidłowy adres e-mail, na który został dokonany zakup (wymagana względami bezpieczeństwa weryfikacja) i kliknąć wyslij.


 



Instrukcja zarządzania kontem dla użytkowników zalogowanych (zwrot biletu, zmiana daty przejazdu, ponowne pobranie biletu pdf)



Zarządzanie kontem
Aby zarządzać swoimi zakupami w pełni, zaloguj się na swoje konto. Jeśli nie masz jeszcze konta, zarejestruj się. Po zalogowaniu wybierz zakładkę "Zarządzaj biletem", klikając w okienko "Moje konto". W ramach zarządzania kontem możesz przejrzeć historię zrealizowanych zamówień, zmienić hasło do swojego konta lub edytować ustawienia prywatności.



Historia zrealizowanych zamówień
W historii zrealizowanych zamówień wyświetlone zostaną Twoje zakupy, filtowane od daty oznaczonej w okienku "Utworzone od". Jeśli chcesz edytować swoje zamówienie, kliknij w wybrany numer zamówienia.



Zwrot biletu lub zmiana daty przejazdu
Po kliknięciu w numer zamówienia, wyświetlą się szczegóły zamówienia. W tym miejscu możesz zwrócić bilet z opłatą manipulacyjną w wysokości 10% wartości biletu lub bezpłatnie zmienić datę przejazdu, wybierając rozwijaną listę po kliknięciu w odwróconą strzałkę z prawej strony ekranu. Możesz także podbrać ponownie bilet w formacie pdf, klikając w przycisk "Pobierz bilet".



Potwierdzenie zwrotu biletu z opłatą manipulacyjną
W okienku "Zwrot biletu" wyświetla się opis z numerem zamówienia, datą zakupu, ceną oraz wartością do zwrotu. Aby zatwierdzić zwrot biletu, kliknij w przycisk "Wykonaj zwrot z potrąceniam opłaty manipulacyjnej".


Potwierdzenie zwrotu biletu z opłatą manipulacyjną
Po zatwierdzeniu zwrotu, wyświetli się wiadomość "Bilet został zwrócony!", a na podany przy rejestracji adres email otrzymasz wiadomość.

Poniżej przykładowa treść wiadomości email

W odpowiedzi na dyspozycję zwrotu, bilet numer 2016/04/00000072 został zwrócony. Bilet należał do grupy, która została zwrócona w całości i składała się z następujących pozycji: Bilet nr 2016/04/00000072, o wartości 61,00 zł, zwrot w wysokości 54,90 zł.



Zmiana daty przejazdu bez opłat
Po wybraniu w szczegółach zamówienia opcji "Zmień datę", wyświetli się okienko z numerem zamówienia, datą zakupu, ceną wybranego biletu, datą odjazdu i trasą. W tym okienku, przechodząc do kroku 2, wybierz nową datę wyjazdową i kliknij guzik "sprawdź kursy", aby wyszukać dostępne kursy. Wybierz nową datę przejazdu w okienku "Data wyjazdu". Zatwierdź nowy wybrany kurs, klikając w niebieski przycisk "Wybierz". W historii zamówień na Twoim koncie użytkownika pojawi się nowy bilet do pobrania, a na adres email podany przy rejestracji konta, otrzymasz wiadomość z nowym biletem (tak, jak w przypadku zakupu każdego biletu). Pamiętaj, że zmienić datę wyjazdu możesz tylko jeden raz i najpóźniej na 1 godzinę przed odjazdem autokaru.



 
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.